1 vecka har gått..

Fredag fredag fredag..
Nu har både jag & barnen gjort vår första jobb-och skolvecka.
Det kändes sådär för att börja jobba igen efter 5 veckors semester,men nu är det rätt OK.

Det som känns konstigt är att barnen blir bara större & större.
Simon började nu 4:an och Filip började 0:an (förskolan),herregud har inte fattat det inte riktigt än. Känns konstigt att inte svänga höger uppe vid vägen för att åka till dagis och lämna Filip utan att även han nu ska till fritids & till skolan.

Han har haft det riktigt kul denna vecka,har fått varit länge på fritids efter skolan för jag jobbat mycket extra, men det har han bara tyckt vara roligt. Det är klart att det kommer väl en dag precis som det har gjort för Simon ibland att det är roligare att själv få bestämma var han vill vara efter skolan.

Filips skolväska packas varje dag med en fruktlåda med en frukt i som han äter på fruktstunden sen på fm.
Idag hade han även med sig sin "postrulle" med sig hem med post i.
Där läggs information mellan fröken & föräldrar..



Ikväll myste vi med god mat som jag inhandlat på Köttex i Götene. Exotisk bricka,potatisgratäng med vitlök,sallad och baguette. Mums mums..

Nu idag & imorgon är det Matfestival i Skövde..



Får se lite imorgon om vi drar in en sväng. Timoteij skulle visst spela på kvällen.. 



Men nu är denna kväll slut för mig..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0