Simba!!!

Hej!!

Igår var en av dom jobbigaste dagarna i mitt liv- Var tvungen att avliva Simba....♥
Det har gått såå fort inom 3 veckor har han försämrats så otroligt.
Han slutade först att äta då pratade vi med vetrinären som säger att han kan ha tröttnat lite på foder,byt eller köp lite hundmat.Gjorde så och han åt sen efter några dagar la han av igen fick kletiga ögon,blev trött och slö ville bara sova och ville inte hälsa på folk.
Åkte inne till vetrinären förra tisdagen han tog lite prover och konstaterade att han hade dåliga levervärden.Hade troligtvis någon infektion i levern,fick pencillin+bakteriedödande som han skulle käka x2 i 10 dagar. Var det som vetrinären misstänkte  skulle han bli piggare till helgen.
På tisdagen i denna vecka ringde jag igen till vet. sa att han inte blivit bättre,åt eller drack inget. Mandlarna hade även blivit större,tröttheten fanns kvar men han hejade lite när fick främmat det var väl den enda förbättringen.
Vetrinären tyckte jag skulle kontakta djursjukhuset i Skara.
Fick komma dit kl.16.00. Tog blodprover och röngenplåtar och medans jag var kvar fick jag meddelandet att han hade förmodligen Leukumi(blodcancer) och även tumörer i levern och mjälten. Dom ville ha kvar honom tills Onsdag(igår) och forska mer i blodprovet.

Igår kväll efter det även tagits ett ultraljud kunde det konstaterats att han hade det som dom misstänkte från början,så jag Tomas och Simon åkte dit igår kväll och var med honom in till det sista. Sen tog vi med honom hem,och nu är han begraven här hemma på gården.♥♥♥

 
Simba (Bernerlyans Amadeus) 051110-090520♥♥























Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch vad jobbigt. Men det var ju för bäst så för honom. Jag hoppas att ni mår bra och att barna tar det bra. Aldrig roligt att förlora en familjemedlem så där. kram kram

2009-05-21 @ 20:38:53
URL: http://camc.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

:( kramar om Livet är allt orättvist. Ta hand om er

2009-05-23 @ 10:51:23
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0