Jul jul...

Tiden går så himla fort och snart är julen här.
Håller på och sätter upp julgardinerna,brukar inte göra det så här tidigt. Gör alltid det mellan 3:e och 4:e advent menmen känner att dom kan lika gärna komma upp nu så slipper jag stressa med det senare.

Har även bytt skiva i CD-spelaren till julskiva..
Igår var vi på julbord med LRF-avdelningen,det var riktigt roligt.
Först tittade vi på gamla filmer från förr i tiden sen åt vi god mat från Köttex..
Pojkarna sov hos mamma och pappa,hämtade dom lagom vid adventkaffet.




I veckan hade vi även julfest på jobbet,först på dagen så hade vi julpyssel i hela huset och varje avdelning hade olika julpyssel. På min avd. gjorde vi ett pepparkakshus,dekorerade pepparkakor med kristyr,hängde upp apelsiner i fönstret med kryddnejlikor..Det luktade såå otroligt gott i hela huset..Vi drack glögg och åt godis med dom gamla,väldigt lyckat blev det. Sen hade personalen julfest på kvällen i församlingshemmet som festkommittén (som jag bla är med i)anordnade. God mat från köttex,tomtebesök,tankenötter m.m bestod kvällen av. 

Näe nu ska jag fortsätta med mina gardiner så det blir färdigt överallt..

Ha det bra
kramiz bonnafrun ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0