Host,host...

Hej på er!!

Sitter äntligen och tar det lugnt vilken dag....

Natten som varit sov jag inte såå mycket,kände hur mer ont i halsen jag fick, och hur snorigare jag blev, men jag masade upp imorses och iväg till jobbet.
Det gick bra jobbade till 13.30 men då var jag rätt så mör i kroppen. Då när jag gick ner till parkeringen tänkte jag nu ska jag bara in på Ica o handla lite och åka hem och ta det lugnt pyttsan heller.
Pratade med Tomas som sa att den stor pojken Simon skulle på cirkus i Skövde med en kompis och behövde nog pengar till biljetten och rena kläder. Så det var bara att skippa Ica och dra direkt till dom(bor precis utan byn).
Lämna pengar,prata o vara social i ca 1 timme. Ska sedan dra vidare till svärmor för att plocka upp Filip som har varit där sen fm. för Tomas är ute och harvar. Klockan slår nästan 15.00 när jag drar iväg,hon bor i byn som tur är. Väl där ska man försöka var social en stund fast kroppen och halsen bara värker ännu mer. Dricker en kopp kaffe innan man pyser hemåt,äntligen...

När vi kommer hem slår klockan ca 16.15 växlar några ord med Tomas i ladugården,säger att jag och Filip drar in till stan om en stund och köper pizza och handlar det nödvändigaste på Willys bla. godis,kattmat, frukt m.m. Får handla mer på Måndag.
Kommer in sätter igång en tvättmaskin,diskar lite,skriver inköpslista,tar en Ipren och packar en väska till Simon som ska sova över hos kompisen.

Drar iväg till stan klockan slår 17.10  med Filip och även Simba får hänga med. In på Willys samlar ihop allt,betalar och ut igen. Ringer pizzerian,beställer och åker saktaligen dit. Betalar och åker hemåt, sticker till Simons kompis ingen hemma hänger kassen på dörrhandtaget och åker ÄNTLIGEN hemåt.
Kommer hem packar upp,dukar och tar fram pizza o dricka och klockan slår 18.30 PIP..
Tomas kommer in o käkar, drar sen ut igen för att plocka sten på gärdet,och sen koppla på såmaskinen på traktorn redo för att köra imon.
Jag och Filip sätter oss vid TV med godisskålen...
PUH äntligen kan man känna att det är lördagkväll...
Ska snart ta mig en kopp te och krypa i kojs,hoppas min hals är bättre imorgon ska jobba delad tur.
Filip ska till mormor och morfar och sova där till på Måndag.

Ha en bra kväll

Kramiz en trött bonnafru hihihi♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0